woensdag 27 september 2017

Heb je wel eens een meubel gekocht wat een totale mislukking bleek te zijn? - (Infographic)



Heb je wel eens een bank of meubel gekocht wat uiteindelijk een totale mislukking bleek te zijn?   

Hoe ga je op zoek naar een nieuw aanwinst voor je interieur? Door in tijdschriften te bladeren? Sites op het Internet? Winkels bezoeken? En, de belangrijkste vraag, hoe zorg je er voor dat het meubel goed bij je interieur past?

Cijfers van de groeiende economie

De woningmarkt is een essentieel onderdeel van de bredere economie. En de meubelmarkt is een belangrijke indicator van trends voor diverse consumentenmarkten.

Het aantal nieuwbouwwoningen in Nederland is de afgelopen drie jaar weer aan het stijgen. Dat betekent simpelweg dat er meer nieuwe meubels gekocht worden.


Dit zijn duidelijke signalen dat het beter met onze economie gaat.

Volgen het CBS is de werkloosheid sinds 2014 aan het dalen en het aantal vacatures is weer aan het stijgen.

Wat ook aanzienlijk gegroeid is sinds 2007 is het aantal eenmanszaken, die volgens het CBS, duidelijker sterker is dan het aantal bedrijven met een andere rechtsvorm.


Dit houdt in dat veel kantoren in deze periode in huis zijn ontstaan, met als gevolg dat de vraag naar kantoormeubilair is gestegen.

Hier praten wij niet eens over het nieuwe werken, het flexwerken of thuiswerken.

Wij gaan er voor!

Ik vertel je wat de meeste van ons doen, als het om een nieuw meubel aanschaffen gaat.



Wij willen iets leuks, wij willen iets anders. Wij brengen onze vrije tijd door/tussen alle inspiratie bronnen om ons heen en vinden iets dat wij denken dat leuk is.

‘Het ziet goed uit. Heerlijke grote bank, ik denk dat prachtig in onze woonkamer past’.

Of ‘Wat een leuk meubel en wat een trendy kleur! Het wordt een mooie combinatie met de kleur van onze muur’.

“Het bureau kan tegenover het bed, ideaal voor het geconcentreerd huiswerk maken’.  

Wanneer het meubel eenmaal binnen is, komt dat zeurend gevoel te voorschijn, ‘O dat is niet wat ik dacht toen wij in de winkel waren…’

‘Het was toch een andere kleur, of niet?’ 

Of ‘De bank lijkt wel groter nu!’.


Wees gerust, jij bent niet de enige die ooit deze teleurstelling heeft moeten doormaken.

Nieuwe beslissingen nemen over ons huis of werkplek kan stressvol zijn. Vooral als dat achteraf niet aan onze verwachtingen tegemoet komt.


Zie de meubel in je kamer

Maar in een paar weken kan deze manier van winkelen helemaal veranderen , als wij IKEA en Apple kunnen geloven.  


In samenwerking met Apple’s new AR (Augmented Reality) technologie, komt IKEA met een nieuwe app, IKEA Place. 

Augmented Reality is een technologie die een computergegenereerde afbeelding voorop het echte wereld beeld plaatst. Wat dan een samengestelde weergave biedt. Denk hier aan Pokemon Go.

IKEA Place is een app voor iOS 11 die 2.000 items van de IKEA catalogus beschikbaar voor je maakt. Om ze uit te proberen in je eigen huis, op het scherm van je IPhone of IPad.

Maar dit is niet helemaal nieuw.
Het gebruik van AR technologie om klanten in staat te stellen producten in hun eigen huis te visualiseren, is al een paar jaar gaande bij een aantal bedrijven.


IKEA en Wayfair zijn corporaties die al een tijd met deze app bezig zijn.

Een eerste poging van IKEA van het plaatsen van 3D realistische beelden van meubels in het echte wereld beeld was met de IKEA Catalogus app.

In de IKEA Catalogus app was er al een functie, "Plaats Meubels", die de AR technologie gebruikte. Hiervoor was de catalogus nodig.

https://www.youtube.com/watch?v=BZMLt6QrKMw

Helaas had het een paar minpuntjes, zoals:
  •       niet altijd zo responsive zijn,
  •      het plaatsen van één element per keer,
  •      beperkt mogelijkheden om wandelementen te plaatsen. 

Maar het was een leuk spelletje en toegegeven gave het wel het realistische beeld van het meubel in mijn kamer.

En jij, heb je deze visualisatie tools al geprobeerd?




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten