vrijdag 30 juni 2017

Wat zijn problemen in Interieurontwerp en Waarom zijn ze zo belangrijk?




Heb je wel eens een stiekem jaloers gevoel gehad als je iemand hoort zeggen 'Ik heb het leukste werk ter wereld!'? 

Dat gebeurt vaak bij interviews, bijvoorbeeld hoor je dat van iemand die stemmen van een beroemde spelpersonage doet, of het gaat over een ander die groot fan van een band is en nog in de crew van de band werkt.

Toegegeven, ik heb dat gevoel ook weleens gehad. 'Het leukste werk ter wereld, dat wil ik ook!' dacht ik. 

Tot ik erachter kwam dat het is juist het werk dat ik doe: is het leukste werk ter wereld!

 Ik ontwerp interieurruimtes waarin mensen wonen en/of werken! Wat kan er leuker zijn?

Wat is een interieurontwerp?

Wij brengen de meeste tijd van onze leven binnen door. Deze ruimtes of omgevingen, bepalen bewust of niet, veel van onze stemmingen en zelfs onze gezondheid.

Interieurontwerp gaat niet alleen om interieurruimtes creëren die aantrekkelijk zijn, maar vooral om ruimtes te creëren die comfortabeler, functioneler, efficiënter, gezonder en veiliger zijn.





Men denkt vaak dat Interieurontwerp om kleuren en materialen kiezen gaat. Maar waar het werkelijk om draait is, problemen oplossen. 
 
Problemen zoals, de juiste inrichting vastleggen waardoor je een ruimte het beste kan benutten.

Hoe kan dat een probleem zijn en waarom is het zo belangrijk om op te lossen?

Denk bijvoorbeeld aan twee gezinnen die samenkomen. Iedereen wilt zich even welkom en prettig voelen in de nieuwe ruimte en situatie.

Het gevoel geven dat ieder persoon gelijkwaardig is en erbij hoort is hier belangrijk, anders krijg je ontevreden en ongelukkige mensen en dat kan tot escalerende issues leiden. 


De uitdaging kan zijn de verschillende wensen om te zwetten in een harmonieuze woonruimte.
Een ruimte die herkenbaar is als 'thuis' voor de verschillende karakters van de verschillende bewoners.


Of denk aan een bedrijf dat gegroeid is, en dat meer werknemers wil aantrekken.

Toch kan dat bedrijf het overtuigende gevoel van 'Wow, ik wil graag hier werken!' missen, elke keer dat er een sollicitant binnenloopt.

Wat is het obstakel hier? Waarom lukt het, het bedrijf niet, de mensen binnen te halen?

Het kan zijn dat het imago en de sfeer van het bedrijf niet de visie en het enthousiasme weergeven waar het bedrijf voor staat. 

In interieurontwerp zijn ook verschillende dagelijkse kwesties belangrijk, zoals meubels kiezen die goed in een ruimte passen. Of om een ruimte te kunnen ‘zien’ met de juiste kleur en inrichting, zodat je vóór de definitieve beslissing, de juiste keuzes kunt maken.

Deze interieuruitdagingen (en veel meer) zijn kansen voor het ontwerpen van ruimtes die aan jouw geluk kunnen bijdragen of winst voor je bedrijf kunnen boeken.


Dat is wat ik doe. Ik help je dit soort uitdagingen op te lossen.



En jouw probleem helpen op te lossen is het leukste wat ik vind van interieurontwerp!

Giveaway

Graag wil ik weten tegen wat voor probleem jij aanloopt in je interieur,  zodat ik jou daarmee kan helpen. Hiervoor heb ik #arckintsessie gecreëerd.

Het is een Gratis Interieuradvies Sessie met arcKint Studio waar je de gelegenheid krijgt om in 30 minuten iets over je interieur te bespreken.

Heb je vragen over je inrichting, of over kleuren en materialen? Over meubels of zelf wat voor stijl je hebt of wilt?

Dat en veel meer kunnen we in de arcKint Sessie bespreken. Neem contact op.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten